Zvyšte prodeje na Kaufland Global Marketplace s průvodcem pro vánoční nákupy

Featured Image

Blíží se Vánoce a návštěvnost online tržišť začíná jako každý rok s jistotou narůstat. Až do svátků tak mají prodejci příležitost několikanásobně zvýšit prodeje. Jak na to? Kaufland Global Marketplace připravil kompletního průvodce, se kterým můžete vylepšit svou nabídku a vytěžit z této příležitosti maximum.


Začněte s prodejem na online tržištích
Registrujete se jako prodejce na Kaufland Global Marketplace


Ve světě e-commerce bývají Vánoce pro online prodejce něco jako zlatá horečka. Zákazníci víc než kdy jindy ocení možnost nakoupit různé druhy produktů na jednom místě a pro většinu obchodníků jsou týdny před svátky zásadní pro naplnění prodejních cílů na celý rok.

Hrubé tržby v maloobchodním sektoru v Německu od 1. čtvrtletí 2015 do 4. čtvrtletí 2020. Zdroj: Statista.de. Vše o marketplace

Zdroj: Statista

To s sebou ale přináší také vyšší konkurenci a logistické výzvy. Přetížení dopravci, nedostatečné skladové zásoby, opožděné reakce na žádosti o reklamace nebo výměnu zboží –⁠ to všechno budete jako prodejce pravděpodobně muset řešit. A nejlépe s předstihem. Kaufland Global Marketplace proto připravil manuál pro zvýšení výkonnosti skrze promyšlenou reklamu, lepší prezentaci nabídky a další strategické tipy na své platformě. Na co se vyplatí zaměřit?


1. Zlepšete strukturu údajů o vašich produktech a odlište se od konkurence

Kvalitě produktových dat by měli prodejci na online tržištích vždycky věnovat zvláštní pozornost. Právě vzhled a informace, které zákazník najde na produktové stránce jsou tím, co často rozhodují o koupi produktu. Zlaté pravidlo zní: čím přesnější a podrobnější jsou informace o produktu, tím spíše se vám podaří zákazníky oslovit a přesvědčit, že právě váš produkt je pro ně ten pravý.

Pokud vaše údaje o produktu nabízejí řadu detailů, zákazníci mají dost informací, které je zbaví nejistoty, že si možná koupí produkt, který ve skutečnosti neodpovídá jejich představám. Kaufland Global Marketplace má navíc orientační checklist, který všem prodejcům ukazuje, jak mají strukturovaná data vypadat. Vyplatí se ho přečíst. Kromě vyšší šance na zakoupení zboží totiž s lepšími produktovými údaji klesá také míra vráceného zboží i reklamací.


Průzkum společnosti KPMG mezi zákazníky e-shopů. Jaká opatření by uvítali, aby se snížil počet vráceného zboží? Zdroj: Statista.de. Vše o marketplace

Zdroj: Statista

Jak na optimalizaci údajů o produktech? 


Zaměřte se na přehledné, srozumitelné a aktuální informace o produktu. 
Používejte výstižné názvy s krátkým popisem, které odpovídají klíčovým slovům u daného produktu. 
Popisujte výhody, ne vlastnosti. 
Uložte vlastnosti specifické pro danou kategorii, jako jsou barva, velikost, rozměry nebo materiál.
Přidejte poutavá média, jako jsou profesionální obrázky produktů. 
Přiřaďte ke svým produktům správné hlavní kategorie a podkategorie. 


Zdroj: Kaufland Global Marketplace, Vše o marketplace

Zdroj: Kaufland Global Marketplace

Na Kaufland Global Marketplace můžete jako prodejci své údaje o produktech upravovat ručně nebo automaticky. Pozor by si ale měli dát na to, aby vyplnili minimálně povinné atributy, protože jinak se jejich zboží nebude v katalogu Kauflandu zobrazovat. Volitelné atributy jsou pak tím, co vám pomáhá učinit nabídku atraktivnější. Ať už nabízíte zboží v různých barvách, délkách nebo šířkách či v dalších variantách, vyplněním volitelných atributů se budou vaše nabídky na Kaufland Marketplace snáze vyhledávat. A navíc se tyto údaje pak indexují do dalších externích marketingových kanálů jako Google Nákupy, čímž se propagace vašeho zboží dostane k ještě širšímu publiku.


Tip od Kauflandu: Stáhněte si v administrativě Kaufland marketplace reporty, které se týkají vašich údajů o produktech. Pomůžou vám rychle odhalit, kde můžete svou nabídku vylepšit.

Vše o marketplace


2. Doplňte klíčová slova do popisu produktů

Snadná vyhledatelnost nabídek na Kaufland Global Marketplace se odvíjí také od klíčových slov v krátkém popisu produktu. Právě klíčová slova totiž určují, zda se vaše zboží umístí na předních příčkách vyhledávání, což je předpokladem pro zvýšení vašeho obratu. Dejte si ale pozor, abyste klíčových slov nepoužívali zbytečně mnoho. Vyberte si proto maximálně 10 klíčových slov, které odpovídají názvu a vlastnostem produktu.

Prodávejte tam, kde jsou vaši zákazníci!
Získejte vše, co potřebujete k úspěchu na marketplaces, s platformou Omnicado.


3. Nahrajte k produktům ilustrační obrázky v dobré kvalitě

Podle platformy Criteo až 43 % spotřebitelů nakupuje během vánoční sezóny na základě emocí. Kaufland proto online prodejcům doporučuje posílit své produktové stránky o kvalitní obrázky zboží, které můžou obohatit o vánoční motivy a podpoří tak vánoční náladu u zákazníka.

Ilustrační obrázky z různých úhlů pohledu dovolují zákazníkům, aby si udělali přesnou představu o tom, jak produkt ve skutečnosti vypadá. To je zcela zásadní, protože při online nakupování si nakupující nemůžou produkt vyzkoušet nebo fyzicky prohlédnout, a tak jsou obrázky jejich hlavním vodítkem. Na Kaufland Global Marketplace by prodejci měli mít hlavní fotografii produktu na bílém pozadí bez barevného přechodu a mají možnost nahrát až 10 obrázků.


Tip od Kauflandu: Obrázky, na kterých zároveň uvedete rozměry produktu ilustrují poměr velikostí a rychle zákazníkovi napoví, jak fyzické zboží vypadá.

Vše o marketplace


4. Zaměřte se na strategickou a dynamickou tvorbu cen

Vánoční období se v e-commerce projevuje především výhodnými nabídkami a řadou speciálních slevových akcí. Tvorba cen je proto důležitým faktorem, který má vliv na konečná prodejní čísla. Z toho vyplývá, že se v tomto období vyplatí zvolit strategii dynamické tvorby cen, kdy přizpůsobuje aktuální cenu produktů tak, abyste udrželi krok s konkurencí, zvýšily konverzní poměr a udrželi si své zákazníky, kteří náhle můžou najít stejné zboží v podobné kvalitě za nižší cenu.

Protože zákazníci slevové akce očekávají, ale ne všichni prodejci si můžou zdánlivě nekonečné sezónní snižování cen dovolit, poskytuje Kaufland Global Marketplace svým partnerům možnost kontrolovat ceny produktů pomocí funkce „automatické tvorby nejnižší ceny“. Ta umožňuje prodejcům hýbat cenovou nabídkou, aniž by došlo k překročení předem nastaveného cenového limitu, za který už kvůli nákladům na výrobu, distribuci, marketing, daně a logistiku už nemůžete jít.


Tip od Kauflandu: Využijte reportů od Kauflandu, které se zaměřují na srovnání vaší nabídky s konkurencí a upravte svou aktuální cenu podle toho.

Vše o marketplace


5. Připravte svou logistiku na předvánoční shon

Jednou z hlavních výzev pro období vánočních nákupů je bezesporu logistika. Synchronizace skladových zásob a jistota včasného doručení jsou alfou omegou pro zvyšování obratu. Zákazníci často objednávají zboží na poslední chvíli, a tak každý rok dochází k přetížení kapacit řady českých dopravců. Abyste dokázali nápor objednávek zvládnout, je třeba naplánovat logistiku dopředu.


5 tipů pro odolnější logistiku

Nepodceňte plánování zdrojů. Při nárůstu prodeje by se vám nemělo stát, že nebudete mít k dispozici dostatek zboží, obalového materiálu nebo nezvládnete plnit objednávky kvůli nedostatečné kapacitě zaměstnanců. 
Zajistěte, že zboží zvládnete doručit před Štědrým večerem. Kontaktujte své přepravce, aby vám sdělili, do kdy musí být zásilky dodány, aby k zákazníkům dorazily včas. 
Zvažte nabídku expresního doručení. Oslovíte tím zákazníky, kteří nakupují dárky na poslední chvíli.
Hlídejte si stav zásob, abyste nemuseli rušit objednávky a předešli chybným prodejům. 
Automatizujte, co se dá. Pokud se vám podaří automatizovat procesy, jako je právě řízení zásob, urychlíte celou expedici zboží.

Zdroj: Kaufland Global Marketplace

Vše o marketplace

Zdroj: Kaufland Global Marketplace

Prodejci na Kaufland Global Marketplace můžou svým zákazníkům nabídnout flexibilní doručení na výdejní místa. Kaufland totiž podporuje doručení v rámci Německa prostřednictvím přepravce DHL. Objednávky, které které proběhnou přes Kaufland.cz a Kaufland.sk lze zase odeslat do České republiky a na Slovensko přes Zásilkovnu.  A mimochodem –⁠ na logistice se vyplatí zapracovat už teď, protože se blíží také Black Friday neboli Černý pátek.


Black Friday nebo Black Week

Černý pátek se svátkem nákupů po celém světě. Je to příležitost, kdy mnoho obchodníků nabízí značné slevy a velmi výhodné akční nabídky na velkou část svého sortimentu, od elektroniky přes módu a kosmetiku až po domácí spotřebiče. Řada prodejců proto právem vnímá toto období jako generálku na Ježíška a je to pro ně příležitost zjistit, v čem mají slabiny. Black Friday letos připadá na 24. listopadu 2023. Kaufland Global Marketplace letos v Německu rovnou pořádá Black Week, který proběhne od 22. do 28. listopadu 2023. 
Vše o marketplace

Co je to Black Friday nebo Black Week zjistíte v slovníků pojmů.

Tip od Kauflandu:

Kaufland má ve své administrativě funkci „odeslání ve stejný den“. Prodejci díky ní můžou do systému uložit co nejpřesnější údaje o dodací lhůtě, která se skládá z doby zpracování objednávky a délce přepravy. Ve funkci stačí zadat, do kolika hodin je třeba objednávku odeslat, aby ji přepravce mohl převzít v ten samý den.

Vše o marketplace


6. Dostaňte své zboží do BuyBoxu

BuyBox je místem, na kterém jako prodejce chcete svůj produkt vidět. Proč? Protože je místem, které na stránkách tržiště zobrazuje vaše zboží s podrobnostmi o něm na tom nejviditelnějším místě. Zvyšuje tak šanci, že produkt zákazníka upoutá –⁠ a to nejen ve vyhledávání na stránkách Kauflandu, ale i v reklamách na externích marketingových kanálech jako už zmíněné Google Nákupy nebo Idealo. Pozice v BuyBoxu ovlivňuje také zobrazení reklam na sponzorované produkty.


Tip od Kauflandu:

To, zda se vaše nabídka dostane do BuyBoxu, závisí na algoritmu, který dynamicky vypočítává, která nabídka daného zboží povede k největší spokojenosti zákazníka. Pro umístění v BuyBoxu je proto rozhodující celková cena produktu, která se skládá z prodejní ceny a nákladů na dopravu, uvedená dodací lhůta a výkonnost vašich služeb. Jinými slovy –⁠ čím lepší služba pro zákazníka, tím vyšší šance na prodej.

Vše o marketplace


7. Zvyšte viditelnost zboží skrze reklamy na sponzorované produkty

Reklamy na sponzorované produkty (SPA) jsou placeným umístěním produktů a jedním z nejžádanějších nástrojů na zvýšení výkonnosti k propagaci na stránkách Kaufland Global Marketplace a mobilní aplikaci Kauflandu. Skrze tento typ reklamy opět můžete zvýraznit svou nabídku tak, aby si jí zákaznici všimli dříve než jiných produktů. Zároveň umožňují prodejcům zacílit přesně na ty zákazníky, kteří hledají jejich zboží, nebo si prohlíží zboží podobného druhu.

Za reklamy na sponzorované produkty zaplatíte pouze tehdy, když na ni zákazník klikne. Podobně jako u limitu pro dynamickou cenotvorbu Kaufland prodejcům umožňuje, aby si nastavili maximální cenu, kterou jsou ochotní za kliknutí na svou reklamu zaplatit. Díky tomu máte plnou kontrolu nad svými náklady.


Proč využít reklamu na sponzorované produkty?

Díky přednostnímu umístění naleznou zákazníci nabídky snadněji.   
Při větší návštěvnosti  tržiště dlouhodobě pomáhá dlouhodobě zvyšovat prodeje. 
Máte neustálý přehled nad výkonností kampaně pomocí panelu pro reklamy na sponzorované produkty.

Vše o marketplace, Kaufland Global Marketplace


Tip od Kauflandu:

Reklamy na sponzorované produkty podle kategorií produktů lze snáz analyzovat a optimalizovat. Při spuštění kampaní doporučují odborníci na SPA z Kauflandu prodejcům manuální strategii pro nabídky na základě produktů v kombinaci s automatickými klíčovými slovy. Nabídky by přitom měly vycházet z průměrných vítězných nabídek v jednotlivých kategoriích. A kampaně by měly být aktivní minimálně po dobu 2 až 3 týdnů.

Kaufland Global Marketplace, Vše o marketplace


8. Využijte příležitosti k expanzi na zahraniční trhy

Pokud máte dostatek sortimentu a chtěli byste oslovit ještě více zákazníků, s Kauflandem Global Marketplace můžete i v tomto období podniknout potřebné kroky k expanzi do zahraničí, aniž byste přitom museli investovat velké množství nových prostředků.

Pokud již prodáváte na některém z Kaufland marketplace, stačí si v Seller Portal přidat další dostupné marketplaces a rovnou pokračovat v onboardingu na novém trhu s využitím Seller University od Kaufland Global Marketplace. Pokud se teprve registrujete, po aktivaci vašeho účtu si nejprve zvolíte marketplace země, ve které podnikáte, a poté můžete přidávat další tržiště.


Tip od Kauflandu:

Reklamy  Kaufland Global Marketplace nabízí prodejcům doplňující služby pro společné zahájení prodeje v zahraničí. To zahrnuje překlad produktových údajů do jazyka příslušné země i zákaznickou podporu v cizích jazycích. Zpracování plateb v cizích měnách zajišťuje také Kaufland.

Kaufland Global Marketplace, Vše o marketplace


Raketový skok:

Prodejce MXTS zvýšil svůj obrat na Kaufland Marketplace v roce 2022 až o 250 % ve srovnání s rokem 2021. Dosáhl toho díky zvýšení viditelnosti svých nabídek prostřednictvím lepších údajů o produktech, úpravě nadpisů a dodáním klíčových slov do krátkých popisů zboží. Za klíčový faktor úspěchu však považuje reklamy na sponzorované produkty.


Zdroje


Štítky

Chcete vědět, co se děje s marketplaces?

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru.

mailchimp

Přihlášením souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů. Odhlásit se z newsletteru nebo změnit nastavení můžete kdykoliv.

Allegro Alza Marketplace Amazon Cdiscount eMAG Marketplace Heureka Marketplace Kaufland Global Marketplace MALL Partner Memark ZalandoAllegro Alza Marketplace Amazon Cdiscount eMAG Marketplace Heureka Marketplace Kaufland Global Marketplace MALL Partner Memark ZalandoAllegro Alza Marketplace Amazon Cdiscount eMAG Marketplace Heureka Marketplace Kaufland Global Marketplace MALL Partner Memark Zalando
Vše, co potřebujete vědět o marketplaces, na jednom místě! Vše, co potřebujete vědět o marketplaces, na jednom místě! Vše, co potřebujete vědět o marketplaces, na jednom místě!
Platforma pro prodejce o vývoji a novinkách v marketplaces.Platforma pro prodejce o vývoji a novinkách v marketplaces.Platforma pro prodejce o vývoji a novinkách v marketplaces.
Back to top Arrow