Blíží se Vánoce a návštěvnost online tržišť začíná jako každý rok s jistotou narůstat. Až do svátků tak mají prodejci příležitost několikanásobně zvýšit prodeje. Jak na to? Kaufland Global Marketplace připravil kompletního průvodce, se kterým můžete vylepšit svou nabídku a vytěžit z této příležitosti maximum.
- 1. Zlepšete strukturu údajů o vašich produktech a odlište se od konkurence
- 2. Doplňte klíčová slova do popisu produktů
- 3. Nahrajte k produktům ilustrační obrázky v dobré kvalitě
- 4. Zaměřte se na strategickou a dynamickou tvorbu cen
- 5. Připravte svou logistiku na předvánoční shon
- 6. Dostaňte své zboží do BuyBoxu
- 7. Zvyšte viditelnost zboží skrze reklamy na sponzorované produkty
- 8. Využijte příležitosti k expanzi na zahraniční trhy
Ve světě e-commerce bývají Vánoce pro online prodejce něco jako zlatá horečka. Zákazníci víc než kdy jindy ocení možnost nakoupit různé druhy produktů na jednom místě a pro většinu obchodníků jsou týdny před svátky zásadní pro naplnění prodejních cílů na celý rok.
Zdroj: Statista
To s sebou ale přináší také vyšší konkurenci a logistické výzvy. Přetížení dopravci, nedostatečné skladové zásoby, opožděné reakce na žádosti o reklamace nebo výměnu zboží – to všechno budete jako prodejce pravděpodobně muset řešit. A nejlépe s předstihem. Kaufland Global Marketplace proto připravil manuál pro zvýšení výkonnosti skrze promyšlenou reklamu, lepší prezentaci nabídky a další strategické tipy na své platformě. Na co se vyplatí zaměřit?
1. Zlepšete strukturu údajů o vašich produktech a odlište se od konkurence
Kvalitě produktových dat by měli prodejci na online tržištích vždycky věnovat zvláštní pozornost. Právě vzhled a informace, které zákazník najde na produktové stránce jsou tím, co často rozhodují o koupi produktu. Zlaté pravidlo zní: čím přesnější a podrobnější jsou informace o produktu, tím spíše se vám podaří zákazníky oslovit a přesvědčit, že právě váš produkt je pro ně ten pravý.
Pokud vaše údaje o produktu nabízejí řadu detailů, zákazníci mají dost informací, které je zbaví nejistoty, že si možná koupí produkt, který ve skutečnosti neodpovídá jejich představám. Kaufland Global Marketplace má navíc orientační checklist, který všem prodejcům ukazuje, jak mají strukturovaná data vypadat. Vyplatí se ho přečíst. Kromě vyšší šance na zakoupení zboží totiž s lepšími produktovými údaji klesá také míra vráceného zboží i reklamací.
Zdroj: Statista
Zdroj: Kaufland Global Marketplace
Na Kaufland Global Marketplace můžete jako prodejci své údaje o produktech upravovat ručně nebo automaticky. Pozor by si ale měli dát na to, aby vyplnili minimálně povinné atributy, protože jinak se jejich zboží nebude v katalogu Kauflandu zobrazovat. Volitelné atributy jsou pak tím, co vám pomáhá učinit nabídku atraktivnější. Ať už nabízíte zboží v různých barvách, délkách nebo šířkách či v dalších variantách, vyplněním volitelných atributů se budou vaše nabídky na Kaufland Marketplace snáze vyhledávat. A navíc se tyto údaje pak indexují do dalších externích marketingových kanálů jako Google Nákupy, čímž se propagace vašeho zboží dostane k ještě širšímu publiku.
2. Doplňte klíčová slova do popisu produktů
Snadná vyhledatelnost nabídek na Kaufland Global Marketplace se odvíjí také od klíčových slov v krátkém popisu produktu. Právě klíčová slova totiž určují, zda se vaše zboží umístí na předních příčkách vyhledávání, což je předpokladem pro zvýšení vašeho obratu. Dejte si ale pozor, abyste klíčových slov nepoužívali zbytečně mnoho. Vyberte si proto maximálně 10 klíčových slov, které odpovídají názvu a vlastnostem produktu.
3. Nahrajte k produktům ilustrační obrázky v dobré kvalitě
Podle platformy Criteo až 43 % spotřebitelů nakupuje během vánoční sezóny na základě emocí. Kaufland proto online prodejcům doporučuje posílit své produktové stránky o kvalitní obrázky zboží, které můžou obohatit o vánoční motivy a podpoří tak vánoční náladu u zákazníka.
Ilustrační obrázky z různých úhlů pohledu dovolují zákazníkům, aby si udělali přesnou představu o tom, jak produkt ve skutečnosti vypadá. To je zcela zásadní, protože při online nakupování si nakupující nemůžou produkt vyzkoušet nebo fyzicky prohlédnout, a tak jsou obrázky jejich hlavním vodítkem. Na Kaufland Global Marketplace by prodejci měli mít hlavní fotografii produktu na bílém pozadí bez barevného přechodu a mají možnost nahrát až 10 obrázků.
4. Zaměřte se na strategickou a dynamickou tvorbu cen
Vánoční období se v e-commerce projevuje především výhodnými nabídkami a řadou speciálních slevových akcí. Tvorba cen je proto důležitým faktorem, který má vliv na konečná prodejní čísla. Z toho vyplývá, že se v tomto období vyplatí zvolit strategii dynamické tvorby cen, kdy přizpůsobuje aktuální cenu produktů tak, abyste udrželi krok s konkurencí, zvýšily konverzní poměr a udrželi si své zákazníky, kteří náhle můžou najít stejné zboží v podobné kvalitě za nižší cenu.
Protože zákazníci slevové akce očekávají, ale ne všichni prodejci si můžou zdánlivě nekonečné sezónní snižování cen dovolit, poskytuje Kaufland Global Marketplace svým partnerům možnost kontrolovat ceny produktů pomocí funkce „automatické tvorby nejnižší ceny“. Ta umožňuje prodejcům hýbat cenovou nabídkou, aniž by došlo k překročení předem nastaveného cenového limitu, za který už kvůli nákladům na výrobu, distribuci, marketing, daně a logistiku už nemůžete jít.
5. Připravte svou logistiku na předvánoční shon
Jednou z hlavních výzev pro období vánočních nákupů je bezesporu logistika. Synchronizace skladových zásob a jistota včasného doručení jsou alfou omegou pro zvyšování obratu. Zákazníci často objednávají zboží na poslední chvíli, a tak každý rok dochází k přetížení kapacit řady českých dopravců. Abyste dokázali nápor objednávek zvládnout, je třeba naplánovat logistiku dopředu.
Zdroj: Kaufland Global Marketplace
Prodejci na Kaufland Global Marketplace můžou svým zákazníkům nabídnout flexibilní doručení na výdejní místa. Kaufland totiž podporuje doručení v rámci Německa prostřednictvím přepravce DHL. Objednávky, které které proběhnou přes Kaufland.cz a Kaufland.sk lze zase odeslat do České republiky a na Slovensko přes Zásilkovnu. A mimochodem – na logistice se vyplatí zapracovat už teď, protože se blíží také Black Friday neboli Černý pátek.
Co je to Black Friday nebo Black Week zjistíte v slovníků pojmů.
6. Dostaňte své zboží do BuyBoxu
BuyBox je místem, na kterém jako prodejce chcete svůj produkt vidět. Proč? Protože je místem, které na stránkách tržiště zobrazuje vaše zboží s podrobnostmi o něm na tom nejviditelnějším místě. Zvyšuje tak šanci, že produkt zákazníka upoutá – a to nejen ve vyhledávání na stránkách Kauflandu, ale i v reklamách na externích marketingových kanálech jako už zmíněné Google Nákupy nebo Idealo. Pozice v BuyBoxu ovlivňuje také zobrazení reklam na sponzorované produkty.
7. Zvyšte viditelnost zboží skrze reklamy na sponzorované produkty
Reklamy na sponzorované produkty (SPA) jsou placeným umístěním produktů a jedním z nejžádanějších nástrojů na zvýšení výkonnosti k propagaci na stránkách Kaufland Global Marketplace a mobilní aplikaci Kauflandu. Skrze tento typ reklamy opět můžete zvýraznit svou nabídku tak, aby si jí zákaznici všimli dříve než jiných produktů. Zároveň umožňují prodejcům zacílit přesně na ty zákazníky, kteří hledají jejich zboží, nebo si prohlíží zboží podobného druhu.
Za reklamy na sponzorované produkty zaplatíte pouze tehdy, když na ni zákazník klikne. Podobně jako u limitu pro dynamickou cenotvorbu Kaufland prodejcům umožňuje, aby si nastavili maximální cenu, kterou jsou ochotní za kliknutí na svou reklamu zaplatit. Díky tomu máte plnou kontrolu nad svými náklady.
8. Využijte příležitosti k expanzi na zahraniční trhy
Pokud máte dostatek sortimentu a chtěli byste oslovit ještě více zákazníků, s Kauflandem Global Marketplace můžete i v tomto období podniknout potřebné kroky k expanzi do zahraničí, aniž byste přitom museli investovat velké množství nových prostředků.
Pokud již prodáváte na některém z Kaufland marketplace, stačí si v Seller Portal přidat další dostupné marketplaces a rovnou pokračovat v onboardingu na novém trhu s využitím Seller University od Kaufland Global Marketplace. Pokud se teprve registrujete, po aktivaci vašeho účtu si nejprve zvolíte marketplace země, ve které podnikáte, a poté můžete přidávat další tržiště.
Zdroje
- Kaufland Global Marketplace – Zásady ohledně údajů o produktech
- Kaufland Global Marketplace – Seller University
- Statista.de – Brutto-Umsatz im Online-Handel in Deutschland vom 1. Quartal 2015 bis zum 3. Quartal 2023
- Statista.de – Welche Maßnahmen würden Sie sich wünschen, um Retouren zu reduzieren?
- Criteo – So shoppen die Konsumenten in dieser Weihnachtssaison: Insights aus einer weltweiten Umfrage