Pokud hledáte marketplace, který budou všichni znát, tak jste na správném místě. Kaufland je značka, kterou podle dat společnosti Statista jen v Německu zná až 97 % dotazovaných. Také v České republice a na Slovensku její popularita nadále stoupá, a tak vám jako online tržiště přináší velký potenciál růst. Zjistěte, co potřebujete k registraci a jak zde začít prodávat.
- Co získáte díky Kaufland Global Marketplace
- Krok 1: Zaregistrujte se
- Krok 2: Nahrajte své produkty do systému
- Krok 3: Zajistěte, že expedice zboží proběhne bez problémů
- Krok 4: Převeďte si tržbu z prodeje na svůj účet
Krok 1: Zaregistrujte se
Registrace na Kaufland Global Marketplace není nic složitého. Jen musíte mít v pořádku veškerou dokumentaci, kterou po vás jako po prodejci bude Kaufland na začátku požadovat.
Mezi údaje, které je třeba během registrace uvést, patří například jméno, pod kterým budete chtít na marketplace prodávat, údaje o vlastnících a zástupcích společnosti, odhadovaný počet produktů a kategorie, ve kterých je budete nabízet. Jakmile dokončíte registraci, Kaufland má 3 pracovní dny na ověření vašich údajů, během kterých také dojde k aktivaci vašeho účtu.
Krok 2: Nahrajte své produkty do systému
Poté, co vám Kaufland aktivuje účet pro prodejce a vy získáte přístup do jeho portálu, je třeba nahrát své údaje o produktech. Jako prodejce můžete správu produktů a nabídek na marketplace řídit manuálně, přes soubor CSV nebo s rozhraním REST API.
Kaufland.de už má v tuto chvíli produktový katalog s více než 40 miliony položkami, které prodejci můžou hned začít nabízet. Pokud už váš produkt na Kaufland.de někdo zalistoval s kódem EAN (či GTIN), pak v případě napojení na Kaufland není nutné produkt znovu zalistovat. Je však lepší u takových produktů zkontrolovat údaje a další content zkontrolovat, protože nemusí být dost kvalitní.
Checklist
Co byste měli mít v pořádku, abyste mohli nabízet zboží v Německu?
- Placení DPH
- Registraci k DPH země, v níž chcete zboží prodávat / registraci v režimu OSS
- Registraci v systému LUCID (německý zákon o obalech) a garanta
- Product content neboli texty k produktům v němčině a měnu v eurech
- EAN kódy produktů
Krok 3: Zajistěte, že expedice zboží proběhne bez problémů
Jakmile budete mít produkty v systému, Kaufland se postará o základní marketing a propagaci vašich produktů, kterou lze dále podpořit. V okamžiku, kdy obdržíte první objednávku, můžete ji zpracovat buď manuálně v rámci vašeho prodejního účtu na Kaufland.de v sekci Správa objednávek. Nebo ji můžete zpracovat ve svém systému pro správu zboží, pokud ho máte propojený s Kauflandem přes API. Napojení na systém Kauflandu vám zajistí vaše IT nebo integrátor, jako je Omnicado.
Za expedici objednaného zboží jste v tomto případě zodpovědní vy sami. V této fázi zároveň už zákazníkovi také vystavíte fakturu. Zpracování platby však vyřídí Kaufland.
Krok 4: Převeďte si tržbu z prodeje na svůj účet
Ve chvíli, kdy váš zákazník obdrží zásilku, Kaufland uvolní vaše tržby z prodeje buď 14 dní po dodání zboží zákazníkovi (podle čísla zásilky) nebo 21 dnů po označení objednávky jako odeslané (v případě, že zásilka číslo nemá). Tržbu z prodeje obdržíte rovnou na svůj účet prodejce na Kauflandu. Peníze si pak můžete převést na svůj firemní účet. Během celého prodejního procesu je zároveň možné v případě dotazů nebo připomínek ze strany zákazníků využít zákaznický servis Kauflandu.
Pro podrobnější popis jednotlivých fází registrace a správy profilu prodejce můžete navštívit Seller University neboli univerzitu pro prodejce na Kauflandu.
Zdroje:
- Kaufland Global Marketplace - Staňte se prodejcem na online marketplaces od Kaufland Global Marketplace!
- CzechCrunch - Kaufland dobývá internet. Marketplace spustí i v Česku, obchodníkům slibuje snadnou expanzi
- MladýPodnikatel.cz - Online expanze s novými online marketplaces Kaufland.cz a Kaufland.sk
- Export Pilots - Nový zákon o obalech v Německu: splňujete vše, co novela ukládá?