Odstávka skladu během inventury. Jak ji nastavit, aby nezbrzdila vaši pozici na populárních českých tržištích a prodejních kanálech?

Featured Image

Období mezi vánočními svátky a novým rokem prodejci obvykle využívají k inventuře skladu. Ta však může ovlivnit rychlost a kvalitu dodání zboží zákazníkovi při prodeji přes online tržiště i další prodejní kanály. Horší zkušenost s objednávkou v tomto období pak může vést ke sníženému hodnocení merchantů a jejich pozic v prodejním feedu. Zjistěte, jak správně nastavit odstávku a supply delay na Allegro Marketplace, Alza Trade a MALL Partner.



Každý prodejní kanál, e-commerce platforma nebo marketplace používá jiné a různě pojmenované funkce pro nastavení dostupnosti zboží a způsob informování zákazníka o čase doručení.

Většina z nich přitom požaduje, aby prodejci uváděli přesná data dodání, a pro lepší přehled a spokojenost s nákupním procesem zasílají zákazníkům aktualizované informace o zpoždění objednávky. Z toho prodejcům v praxi vyplývá třeba povinnost automaticky přičítat dny, které potřebuje k expedici objednávek, které nemá skladem, a mohl tak předejít špatnému odhadu doručení, nebo dokonce zrušení objednávky. A protože období inventur může udělat v předpokládaných odhadech doručení pěkný nepořádek, nabízí tyto společnosti merchantům funkci pro správné nastavení odstávky. Díky tomu se pak zákazníci, kteří si v tomto období zboží objednají, včas dozví informace o stavu zboží, a vy se vyhnete penalizaci za jeho pozdní dodání.


Podle nové studie americké společnosti Voxware mají pozdní a nepřesné dodávky na loajalitu zákazníků velký dopad. Studie zkoumala 500 spotřebitelů, kterých se ptala na očekávání ohledně doručení zboží zakoupeného online nebo přes mobil. Zjistila, že 69 % respondentů uvedlo, že pravděpodobně v budoucnu znovu nenakoupí zboží u prodejce, který jim nebude schopný doručit zboží do dvou dnů od slíbeného data. K tomu 16 % z nich řeklo, že stačí, aby prodejce nedoručil zboží správně jen jednou, a už by u něj podruhé nenakoupilo. 

Zdroj: Website Magazine

Vše o marketplace

Zdroj: Website Magazine



Podívejte se na stručný návod, jak nastavit odstávku skladu na:



Přenechte správu a podporu při řešení požadavků vašich účtů na prodejních kanálech a digitálních tržištích přednímu českému integrátorovi.



Nastavení času odeslání zboží na Allegro Marketplace

Nastavení času odeslání zboží na Allegro Marketplace, Vše o marketplace

Allegro využívá namísto funkce Supply Delay nebo nastavení skladu funkci Ceníky dopravy. V té si můžete jednoduše vytvořit šablony pro různé scénáře týkající se časů doručení zboží zákazníkům na Allegro Marketplace. A tak v případě inventury či odstávky skladu nepřijdete jakožto prodejce na digitálním tržišti o své pozitivní hodnocení.

Ve zmíněném ceníku pracujete s časem přepravy. Na základě této doby a dalších faktorů pak za vás už Allegro vypočítá dodací lhůtu, kterou zobrazí u vašich nabídek. U některých způsobů dopravy sice Allegro umožňuje merchantům změnit čas přepravy ručně, většinou ale stejně kontroluje, zda jste i podle jeho vlastních analýz schopni v takovém čase skutečně doručit.



Jak vytvořit šablonu ceníku dopravy?



Krok 1.

V administraci vašeho Allegro účtu pro prodejce přejděte na Nastavení dopravy.

Ukázka vytvoření novýho ceníku dopravy v Allegro účtě.
Vše o marketplace, Allegro Marketplace

Ukázka vytvoření nového ceníku dopravy v Allegro účtu
Zdroj: Allegro.cz



Krok 2.

V sekci Ceníky dopravy zvolte „Přidejte nový ceník“.



Krok 3.

Zadejte název ceníku dopravy (například Odstávka skladu) – v budoucnu se snadno zorientujete pro lepší identifikaci. Název ceníku zadáte do formulářového pole „Název ceníku dopravy“. Viditelný bude pouze pro vás jako pro prodejce.



Krok 4.

Zvolte krajinu, ze které chcete své objednávky zákazníkům odesílat v části „Odeslání z“.

Ukázka výběru krajiny pro odesílání objednávek.
Vše o marketplace, Allegro Marketplace

Ukázka výběru země pro odesílání objednávek
Zdroj: Allegro.cz



Krok 5.

Uveďte zemi, do které chcete vaše objednávky odesílat v závislosti na zemi odeslání, kterou jste zvolili v předchozím kroku.

Kompletní návod, jak nastavit nový ceník dopravy, upravit nebo smazat existující, naleznete na stránkách Allegro Marketplace – Centrum pomoci pro prodejce.



Proč je pozitivní hodnocení prodejců tak důležité? 

Pozitivní hodnocení a spokojené recenze zákazníků jsou pro merchanta základem pro další růst a zvyšování tržeb. Pomáhají mu nejen budovat brand a posilovat důvěru zákazníků. Většina marketplaces a prodejních kanálů zároveň sleduje, nakolik jsou prodejci spolehliví a podle toho upravují pozice jejich zboží ve vyhledávání. Míra přísnosti se sice liší podle platforem, obecně však platí, že negativní hodnocení zákazníků může dlouhodobě vaše prodeje oslabit.  

Vše o marketplace



Nastavení odstávky skladu na Alza Trade

Nastavení odstávky skladu na Alza Trade, Vše o marketplace

V případě nedostupnosti skladu kvůli inventuře nebo dovolené si v portálu Alza Trade nastavte stav skladu jako nedostupný. Odstávku je dle Všeobecných obchodních podmínek Alza.cz a.s. možné nastavit minimálně 14 dní předem.



Jak nastavit odstávku skladu?



Krok 1.

V levém menu v portálu Alza Trade pod sekcí Zboží zvolte Sklad a doprava.

Nastavení odstávky skladu na Alza Trade, Vše o marketplace

Zdroj: Alza.cz



Krok 2.

Vyberte název skladu a zadejte termín odstávky a nedostupnosti.

Ukázka nastavení termínu odstávky a nedostupnosti na Alza.cz. Vše o marketplace

Ukázka nastavení termínu odstávky a nedostupnosti na Alza.cz
Zdroj: Alza.cz



Krok 3.

Odešlete změny ke schválení.



TIP: Zkontrolujte si, zda nemáte odstávku skladu již nastavenou. Alza Trade svým prodejcům, které ve svém slovníku oficiálně nazývá dodavateli, může nastavit odstávku přes vánoční svátky automaticky.

Vše o marketplace, Alza Trade



Nastavení Supply Delay v MALL Partner

Nastavení Supply Delay v MALL Partner, Vše o marketplace

Pokud prodáváte zboží přes MALL Marketplace nebo Mimovrste, v portálu MALL Partner v sekci Doprava a v záložce Sklad si v případě dovolené či inventury můžete jednoduše nastavit Supply Delay. To označuje konkrétní časové období, které vám automaticky prodlouží předpokládané datum doručení.

Vše o marketplace, MALL Partner, Ukázka nastavení zpoždění dodávky (Supply delay)

Ukázka nastavení zpoždění dodávky (Supply delay)
Zdroj: MALL Partner


Využijte možností pro přesnější nastavení času doručení v Ceníku dopravy u Allegro Marketplace, s funkcí pro změnu nastavení skladu na Alza Trade a Supply Delay v MALL Partner pro různé scénáře v případě odstávky skladu, inventury nebo dovolené mezi svátky. A přivítejte rok 2024 s dobrými prodejními pozicemi.



Zdroje:



Štítky

Chcete vědět, co se děje s marketplaces?

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru.

mailchimp

Přihlášením souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů. Odhlásit se z newsletteru nebo změnit nastavení můžete kdykoliv.

Allegro Alza Marketplace Amazon Cdiscount eMAG Marketplace Heureka Marketplace Kaufland Global Marketplace MALL Partner Memark ZalandoAllegro Alza Marketplace Amazon Cdiscount eMAG Marketplace Heureka Marketplace Kaufland Global Marketplace MALL Partner Memark ZalandoAllegro Alza Marketplace Amazon Cdiscount eMAG Marketplace Heureka Marketplace Kaufland Global Marketplace MALL Partner Memark Zalando
Vše, co potřebujete vědět o marketplaces, na jednom místě! Vše, co potřebujete vědět o marketplaces, na jednom místě! Vše, co potřebujete vědět o marketplaces, na jednom místě!
Platforma pro prodejce o vývoji a novinkách v marketplaces.Platforma pro prodejce o vývoji a novinkách v marketplaces.Platforma pro prodejce o vývoji a novinkách v marketplaces.
Back to top Arrow