Nechcete, aby vaše zboží chybělo na stránkách Heureka Marketplace? Není divu. Až 76 % lidí o Heurece říká, že k této značce chová pozitivní emoce a 21 % z nich jí dokonce vyjadřuje lásku. A pro ty, kteří mají tendenci online nakupování spíše nedůvěřovat, je Heureka zárukou bezpečnosti. Zjistěte, jak se na ní zaregistrovat a začít prodávat v několika krocích.
- Co získáte díky Heureka Marketplace
- Krok 1: Aktivujte službu Ověřeno zákazníky
- Krok 2: Nabijte si kredit v rámci PPC režimu
- Krok 3: Mějte zboží skladem
- Krok 4: Vyberte způsob zapojení
- Krok 5: Registrujte se
- Správa e-shopu v administraci Heureky
Krok 1: Aktivujte službu Ověřeno zákazníky
K tomu, abyste se mohli zaregistrovat na marketplace, stačí jít na webovou stránku Heureka.cz a v sekci Pro partnery kliknout na Registrovat nový e-shop, nebo kliknout na to samé na stránkách Heureka.group v sekci Pro e-shopy. Pokud máte v úmyslu využívat službu Heureka Bidding, potřebujete k tomu mít navíc aktivovaný Modrý nebo Zlatý certifikát v rámci služby Ověřeno zákazníky.
Bez platného certifikátu není vstup na tržiště Heureky možný. Jak jej tedy získat? Máte dvě možnosti. Tu první můžete využít, pokud váš aktuální shopsystém podporuje službu Ověřeno zákazníky. Stačí zkopírovat znakový řetězec o 32 znacích, který je unikátní pouze pro váš e-shop, a vložit ho do předpřipraveného pole v administraci e-shopu. Pokud však vaše řešení tuto funkci nepodporuje, budete se muset obrátit na svého programátora, aby ji zprovoznil s pomocí aplikačního skriptu.
Posléze je třeba ještě funkci aktivovat. To učiníte tak, že se zaregistrujete k jejímu užívání prostřednictvím formuláře v administraci Heureky. V tom pouze zkontrolujete předvyplněné údaje a doplníte funkční e-mailovou adresu, na kterou chcete dostávat vyplněné dotazníky.
Jak služba Ověřeno zákazníky funguje?
Ve chvíli, kdy zákazník provede objednávku ve vašem e-shopu, informace o vzniku objednávky se automaticky odešle do systému Heureky. Po 6 dnech od uskutečnění objednávky obdrží zákazník e-mail s žádostí o vyplnění dotazníku spokojenosti k vašemu e-shopu a Heureka tak postupně sbírá zpětnou vazbu. Ve chvíli, kdy budete mít dostatečný počet hodnocení, získá váš obchod Certifikát spokojenosti. Podrobnější návod k zacházení s touto službou najdete zde.
Krok 2: Nabijte si kredit v rámci PPC režimu
PPC neboli per-to-click systémy patří mezi nejpoužívanější nástroje výkonnostního marketingu. Slouží k propagaci vašeho zboží, kdy v daném systému neplatíte za zobrazení reklamy, ale až za její proklik.
V e-commerce patří mezi nejrozšířenější Google Ads, Facebook a v České republice také český Sklik. Heureka však nabízí svůj vlastní PPC režim, díky kterému můžete ovlivnit pozici, na jaké se vaše zboží potenciálním zákazníkům na stránkách Heureky zobrazuje, i konkrétní obsah textu či reklamního banneru.
K tomu je třeba nejprve získat certifikát Ověřeno zákazníky, a poté si dobít kredit a nastavit si cenu za jeden proklik, buď v administraci Heureky nebo prostřednictvím vašeho XML souboru. Využít lze také autobiddovací nástroje. Tím, že napárujete své produkty do jednotlivých kategorií v katalogu Heureky, oslovíte až tisíce lidí denně, zatímco v neplaceném Free režimu jich oslovíte pouhé desítky.
Krok 3: Mějte zboží skladem
Aby Heureka mohla zajistit nejlepší možné služby pro vaše potenciální zákazníky, kteří očekávají hladký průběh objednávky a rychlou expedici zboží, je třeba mít produkty skladem. Ujistěte se proto, že vaše logistické řešení funguje a že na stránkách Heureka Marketplace nebudete nabízet zboží, které teprve čeká na své zpracování.
Heureka přitom nijak neomezuje, jakého si zvolíte dopravce či místo, na kterém může váš zákazník zásilku přebrat.
Krok 4: Vyberte způsob zapojení
Pro zapojení e-shopu na marketplace můžete zvolit buď řešení API nebo noAPI. V případě API se informace o objednávkách automaticky přenášejí a vyřizují z vašeho shopsystému. Výhodou tohoto připojení je, že kontrola dostupnosti a ceny zboží probíhá online. API slouží také ke zjištění aktuálních informací o dostupnosti zboží a ceně během nákupním procesu. Díky tomu nehrozí, že si zákazník objedná již nedostupné zboží nebo produkt za starou cenu. Pokud zvolíte možnost bez API, znamená to, že budete muset všechny objednávky řešit manuálně přes administraci Heureky.
Krok 5: Registrujte se
Nyní už stačí jen vyplnit registrační údaje, odsouhlasit podmínky, potvrdit registraci a můžete začít prodávat.
Registrovat se můžete buď přímo na registrační stránce Heureky, nebo můžete využít kontaktní osoby, která vám s registrací pomůže. Mějte přitom připravený svůj XML feed podle požadavků specifikace XML feedu.
Zdroje
- heureka!group - pro e-shopy - heureka!shops
- Aktivace Ověřeno zákazníky - Heureka.cz
- PPC systém vám zvýší tržby: PPC Profits
- 6 věcí, které musíte vědět o PPC reklamě | BlueGhost