Jak začít prodávat přes eMAG?

Rumunská společnost eMAG vznikla v roce 2001 a postupně se stala průkopníkem v rumunském online retailovém sektoru. Po celou dobu svého působení neustále investovala do vylepšování služeb za pomoci nových technologií. Podnikatelům tak nabízí možnost oslovit zákazníky, na které umí dobře cílit. Někteří prodejci uvádějí, že až 35 % jejich tržeb pochází z prodejů přes tento marketplace. Jak se k němu připojit?



Krok 1: Začněte s registrací na vybraném tržišti

Stejně jako u jiných marketplaces, abyste mohli začít prodávat skrze eMAG je třeba se nejprve zaregistrovat do jeho systému pro prodejce. Na rozdíl od tržišť, jako je Kaufland nebo Mall, je zde nutná registrace pro každou jazykovou mutaci zvlášť. Pokud tedy chcete začít s expanzí na rumunský trh, registruje se přes emag.ro, pokud chcete současně prodávat také v Maďarsku, založte si účet také přes emag.hu. Registraci lze provést vždy v angličtině.

V registračním formuláři vás pak marketplace vyzve k vyplnění údajů o společnosti a k zaslání některých dokumentů. Budete také muset uvést e-mailovou adresu, přes kterou budete dostávat informace o objednávkách a kampaních, a telefonní číslo ke komunikaci se zástupci eMAGu a jako nástroj k dvoufaktorovému ověření.

V dalším kroku pak vyplníte všechny finanční údaje o své společnosti včetně IBAN kódu a kódu banky SWIFT. V rámci toho budete muset také nahrát výpis z bankovního účtu společnosti, ten ale čeští prodejci můžou poslat v české měně. Nakonec už jen stačí vytvořit krátký popis společnosti, který bude viditelný v profilu prodejního účtu.

Checklist pro prodejce

  • Co je dobré mít při registraci po ruce?
  • Identifikační údaje, název, adresu sídla a typ společnosti
  • Kopii stanov nebo zakladatelské listiny společnosti se jménem vlastníka
  • Osvědčení o registraci společnosti a o registraci k DPH
  • Průkaz totožnosti nebo cestovní pas jednatele společnosti
  • Výpis z bankovního účtu s IBAN číslem, měnami EUR, PLN nebo RON a názvem společnosti

Zdroj: eMAG, Omnicado



Krok č. 2: Zalistujte první produkty do správných kategorií

Při schvalování nového prodejního účtu eMAG požaduje v rámci registrace nahrát první položky do systému. Zároveň však nabízí prodejcům pomoc skrze své asistenty, kteří vás případně naučí správně vyplnit všechny údaje o produktech.

V tomto kroku můžete vybrat až 5 kategorií výrobků, ve kterých lze vaše výrobky uvést na eMAG, a pak pro ně zvolíte nadkategorii. Pokud žádná z dostupných kategorií nebude vašim produktům vyhovovat, vyberte tu, která je blíže vlastnostem vašich produktů. Po ověření účtu vám pak zástupci eMAGu doporučí vhodnou kategorii produktů. Je však důležité, abyste do svého nového účtu přidali alespoň jeden výrobek. Doplňte název výrobku, cenu, skladové zásoby, dodací lhůta a případně záruku, vše uložte a vraťte se k registračním krokům.

Pro další listování produktů pak platí, že nepotřebujete technické znalosti, pokud se rozhodnete svou nabídku připojit k již existujícím produktům nebo importovat produkty prostřednictvím souborů XLS či s využitím API připojení s pomocí integrátora.

Marketplace nabízí širokou škálu produktů z různých kategorií, jako je elektronika, domácí spotřebiče, móda, krása a další. Díky tomu je pro mnoho spotřebitelů komplexním obchodem. Prodejcům eMAG doporučuje, aby se od začátku zaměřili na více kategorií zákazníků.



Krok č. 3: Nastavte si způsob dopravy a aktivujte účet

V tomto případě platí, že po celou dobu spolupráce s platformou eMAG je třeba k doručování objednávek využívat lokální kurýrní společnosti. Marketplace vám během registrace zašle údaje partnerských společností, ze které si můžete vybrat.

Dále v této fázi nastavíte také maximální lhůtu pro vrácení 14 nebo 30 dní a delivery time, který musí odpovídat maximální hodině, kdy je připravena k dodání. Doporučujeme nastavit okamžik co nejblíže hodině, kdy dojde k předání zásilky. Pak zbývá už jen nastavit přepravní daň pomocí měny RON (či v měně daného trhu). Ta představuje standardní hodnotu, kterou platí zákazník při objednání vašich produktů na území Rumunska (nebo v dalších zemích, kde eMAG působí). Po vyplnění všech polí dojde k ověření účtu.



Krok č. 4: Začněte prodávat a sledujte svou úspěšnost

Po podepsání smluv se zástupci eMAGu, kteří vám zároveň pomůžou vybrat sortiment produktů, který zde můžete nabízet, dojde k aktivaci vašeho účtu. Pracovníci eMAGu vás následně seznámí také s funkcemi celé platformy a ukážou, jak uvést první produkty na marketplace a jaké pro ně platí provize. Na marketplace pak lze bezplatně testovat, zda se vám tento prodejní kanál hodí. Prodej si přitom můžete vyzkoušet s libovolným počtem produktů.

S eMAGem přitom máte volný přístup k různým prodejním příručkám a analytickým datům. A objednávky a dodávky můžete spravovat přímo z aplikace Marketplace. Peníze putují přímo na váš účet bez skrytých nákladů nebo předplatného a všechny platební transakce probíhají s vysokou zárukou bezpečnosti.



Krok č. 5: Využijte marketingových nástrojů

eMAG investuje velké prostředky do marketingu a reklamy, aby vytvořil povědomí o značce a přilákal nové zákazníky. Jeho kampaně často zahrnují propagační akce a slevy. O propagaci vašich produktů se tento marketplace stará do velké míry za vás, ale vy jako prodejce můžete podpořit růst vaší značky skrze dobrou komunikaci se zákazníky a včasné dodávky.

Jedno pravidlo, které eMAG radí všem prodejcům zní: odpovězte všem do 24 hodin a někdy stačí napsat pouze děkuji.



Zdroje:



Štítky:

Chcete vědět, co se děje s marketplaces?

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru.

mailchimp

Přihlášením souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů. Odhlásit se z newsletteru nebo změnit nastavení můžete kdykoliv.

Allegro Alza Marketplace Amazon Cdiscount eMAG Marketplace Heureka Marketplace Kaufland Global Marketplace MALL Partner Memark ZalandoAllegro Alza Marketplace Amazon Cdiscount eMAG Marketplace Heureka Marketplace Kaufland Global Marketplace MALL Partner Memark ZalandoAllegro Alza Marketplace Amazon Cdiscount eMAG Marketplace Heureka Marketplace Kaufland Global Marketplace MALL Partner Memark Zalando
Vše, co potřebujete vědět o marketplaces, na jednom místě! Vše, co potřebujete vědět o marketplaces, na jednom místě! Vše, co potřebujete vědět o marketplaces, na jednom místě!
Platforma pro prodejce o vývoji a novinkách v marketplaces.Platforma pro prodejce o vývoji a novinkách v marketplaces.Platforma pro prodejce o vývoji a novinkách v marketplaces.
Back to top Arrow