Marže vyjadřuje rozdíl mezi tržbami a náklady na prodané zboží, tedy mezi prodejní a nákupní cenou zboží nebo služby. Počítá se shora (z prodejní ceny), tedy z ceny utržené za zboží, a proto není tímtéž co čistý zisk. Ziskem je až marže snížená o náklady, které souvisejí s prodejem zboží nebo služby. Jedná se zejména o nájem obchodních prostor, cenu dopravy, skladování a tak dále.

Například když máte prodejní cenu produktu 1500 Kč a výrobní (nákupní) cenu 1000 Kč, marži spočítáte jednoduchým vzorcem:

marže = (prodejní cena –⁠ výrobní cena) / prodejní cena x 100 (v %)

V našem případě tedy (1500–⁠1000)/1500*100=33,33%). Obchodní přirážka by v tomto případě byla 50 %, a tak je dobré vědět, s čím přesně počítáte, abyste při prodeji neprodělali.

Chcete vědět, co se děje s marketplaces?

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru.

mailchimp

Přihlášením souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů. Odhlásit se z newsletteru nebo změnit nastavení můžete kdykoliv.

Allegro Alza Marketplace Amazon Cdiscount eMAG Marketplace Heureka Marketplace Kaufland Global Marketplace MALL Partner Memark ZalandoAllegro Alza Marketplace Amazon Cdiscount eMAG Marketplace Heureka Marketplace Kaufland Global Marketplace MALL Partner Memark ZalandoAllegro Alza Marketplace Amazon Cdiscount eMAG Marketplace Heureka Marketplace Kaufland Global Marketplace MALL Partner Memark Zalando
Vše, co potřebujete vědět o marketplaces, na jednom místě! Vše, co potřebujete vědět o marketplaces, na jednom místě! Vše, co potřebujete vědět o marketplaces, na jednom místě!
Platforma pro prodejce o vývoji a novinkách v marketplaces.Platforma pro prodejce o vývoji a novinkách v marketplaces.Platforma pro prodejce o vývoji a novinkách v marketplaces.
Back to top Arrow